Warszawa Business RunPoland Business Run

m.st. Warszawa

Według ekspertów Warszawa to: „dynamiczne centrum, miasto wolnych ludzi, które - przyjmując ich indywidualny wkład i dzieląc się nim - zwielokrotnia jego potencjał - które prowadząc nowoczesny dialog z historią - daje możliwość ciągłego i twórczego definiowania się na nowo”.

Marka miasta odgrywa kluczową rolę w tworzeniu wizerunku i reputacji miasta wobec mieszkańców, odwiedzających i inwestorów. Pozwala jasno komunikować strategie rozwojowe oraz przyciągać twórczych i aktywnych ludzi, rozwijające się przedsiębiorstwa, zagraniczny kapitał i turystów.

Warszawa może sięgnąć do trzech wymiarów tożsamości:

  1. Tożsamość lokalna To opowieści, symbole, mity i narracje wynikające z historii miasta. To również współczesna tożsamość - nowoczesnego miasta, jednej z najszybciej rozwijających się stolic krajów europejskich.

  2. Tożsamość narodowa Ten wymiar oddaje rolę Warszawy jako stolicy Polski i Polaków. Wiąże się z nim dziedzictwo polskiego państwa, wielki sukces transformacji polskiej gospodarki w ostatnich dwóch dekadach.

  3. Tożsamość europejska Ważnym elementem tożsamości Warszawy jest również warstwa skojarzeń związana z położeniem Polski w Europie. Marka miasta ma charakter międzynarodowy i oddziałuje na różnych rynkach. W świadomości obcokrajowców Warszawa bywa często synonimem marki Polska.

www.um.warszawa.pl/

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz w każdym czasie dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności.

Klikając "Kontynuuj" poniżej potwierdzasz, że zapoznałeś się z powyższą informacją.